14 november 2009

Uppifrån och ner kofta


Har, efter att ha ångrat mej och repat upp tidigare påbörjad clownfärgad uppifrån och ner kofta, börjat på en ny. Den skall bli enfärgad i rosa ull garn ifrån Heavens hand. Känns mer som något jag kommer att använda när den väl är klar än den tidigare väldigt färgrika kofta.

Blev hemskt inspirerad av Carolina och den broderade mössa. Kanske kan man göra något snyggt broderat på min kofta när den är klar. Der börjar dra ihop sej till att trixa med ärmarna. Då detta är min andra stickade tröja någonsin så hoppas jag på både tålamod och lite tur när det är dax.
Får återkomma med tröjan om ett par veckor då den förhoppningsvis är klar.
/Lisa

2 kommentarer:

  1. Ljuvlig färg på ett härligt garn. Det är verkligen super att sticka med. Jag har bara stickat en mössa i de iofs men kan tänka mig att det är ljuvligt i en kofta.

    SvaraRadera
  2. Jag gillade verkligen garnet så jag tror det blir en riktig finkofta

    SvaraRadera